Moto guzzi v 65

Merk: Moto Guzzi; omschrijving: > De V 65 werd door Moto Guzzi geproduceerd van 1981 tot 1995. Vanaf ’67 hadden zij de V-Twins, waarvan 2 lichtere varianten sinds ’77 genaamd V 35 en V 50. Tussen 500 en 850 cc besloot men op te vullen met een 650, en dat model bleek niet alleen billijker voor geïnteresseerde motorliefhebbers, maar ook een praktisch politiewapen. Het blok werd een langsgeplaatste 90° V-Twin, met 2 kleppen per cilinder. Er werden ‘Heronzuigers’ toegepast, waarbij een deel van de verbrandingsruimte in de zuigerbodem was uitgespaard. Het carter werd horizontaal gedeeld, de kleppen worden bediend door stoterstangen en tuimelaars (van een enkele nokkenas, boven de krukas) en het luchtfilterhuis werd een langwerpige 'plastic casing' die in de ‘V’ van de cilinders lag, onder de tank. Op de voorkant van de krukas zit een wisselstroomdynamo. De V 65 was daarom afgeleid van de V 50 (althans het frame) met een aangepaste aandrijflijn, andere versnellingsratios, grotere motor, langere achtervork, een LeMans-versie voorvork en verstelbare achterschokdemper (5 standen). De aandrijflijn is vergelijkbaar met die van de zwaardere modellen, maar met een enkele drogeplaatkoppeling. Daarachter de vijfversnellingsbak, en in de rechterarm van de swingarm zit de cardanas. Eveneens als bij de zwaardere modellen, heeft de V 65 een dubbel wiegframe, maar aan de achterkant maakt het bovenframe een lus omlaag tot boven de versnellingsbak. Die bak zélf zorgt voor verbinding met het onderframe, zodat ie een dragend deel ervan werd. De onderste framebuizen zijn demontabel, om het motorblok te kunnen in- en uitbouwen. Aan de voorkant zit een hydraulisch gedempte telescoopvork, terwijl de swingarm scharniert in de versnellingsbak en wordt afgeveerd door twee luchtondersteunde schokdempers (met buitenliggende schroefveren). Vanwege de luchtondersteuning kwamen de dempers ondersteboven, om de verbinding met een drukcompensatieslang mogelijk te maken. Aan de voorkant huizen twee remschijven, achteraan één schijf. Dankzij het integraal remsysteem kan de achterschijf samen met één van de voorschijven bediend worden, door het rempedaal. Het is sowieso na al die jaren een zeldzame motor, en ons exemplaar verkeert in goede, leuke, bovenal heerlijk vintage toestand! Start & Rijdt, mits een klein beetje liefde en batterij-boost. Kom 'em zelf anders maar eens bewonderen & keuren; tijdens een gereserveerd bezichtigingsmoment. Dus, normale gebruikssporen (maar tijdens een Bezichtiging kan je jouw belangrijk eigen oordeel vormen) en komt met 1 SET sleutels, een Belgisch Inschrijvingsbewijs en een C.o.C. Gelijkvormigheidsattest. Een plaats op de bijhorende Bezichtiging ‘Kijkdag’ is verplicht te reserveren (want kavels kunnen soms intern verplaatst worden tussen locaties). En dat moet in eerste instantie via e-mail info@HaspengouwClassics.eu (per uitzondering kan een ander moment worden overeengekomen). De aflevering is standaard een ophaling, die gebeurt te HASSELT en verplicht op voorhand aan te vragen (ook via datzelfde e-mailadres, in eerste instantie). Denk eraan dat als het gaat om oldtimers, projectwagens of voertuigen die een tijd stilstaan, je goed voorbereid komt ophalen. De aangeven datums zijn onder voorbehoud. ; Cilinderinhoud: 6434; Afgelezen tellerstand: 62552; kleur: Rood; brandstofsoort: Benzine; Aantal sleutels: 1; Vermogen (kw): 38; Model: V 65; Transmissie: Manueel; Chassisnummer: PG12209; Framenummer: PG12209; Marge: ja;

Startbod
€ 500,00
Aantal biedingen
2
Huidig bod
€ 560,00
Einddatum
Kavel nummer: 9059014
Einddatum
Einde op 11/04/2023 20:00
Veilinghuis
Troostwijk
© 2025 Alleveilingen. Alle rechten voorbehouden.