Schakel je adblocker uit om alles te bekijken en ons te helpen deze site gratis te houden.
Bedankt voor je steun!
In 1903 bouwde Peugeot hun eigen motoren in de motorfietsen op de nieuwe Werner methode. Dit wil zeggen geen clip-on motoren meer op het voorenste framebuis zoals in 1902 bij hun eerste model motorfiets maar een motor onderaan in het frame voor de trapas. Dit was in 1901 uitgevonden door het Franse merk Werrner. Het blok was zogezegd hun eigen blok (2 1/2PK - 239cc) met PF ( Peugeot Frères- gebroeders Peugeot) in maar was terug een Zedel blok besteld bij de gieterij Gautschi & Jequier S. Graf. Dit was het nieuwe model type C (type B had nog het Zedel blok). De samenwerking met Zedel zou nog stand houden tot in 1914. Deze motorfiets is een oudere niet afgewerkte restauratie. Alles moet nog eens goed nagezien worden, ontbrekende onderdelen zijn: riem, ketting en elektrische bedrading met bobijn. Zonder papieren. Nee Merk: Peugeot Model: Type C Type: 239cc Cilinderinhoud: 239cc Datum eerste toelating: 1903