Schakel je adblocker uit om alles te bekijken en ons te helpen deze site gratis te houden.
Bedankt voor je steun!
Merk: Jensen; type: Mark III; omschrijving: > Een Jensen Interceptor was misschien 's werelds eerste hypercar, een Veyron 'avant la lettre'. Want met zijn gigantische V8 in die erg opvallende en scherp gelijnde carrosserie, was ie toch een seconde of 2 sneller naar die duivelse 100, én 10 kilometer verder na een uur dan de rest van zijn tijdsrivalen (die verdraaide Jaguar E-Type V12 buiten beschouwing). Bovendien kostte de Jensen ook wel echt een hoop menselijke organen, zo kan je'm bijvoorbeeld 'spotten' bij de rijkste mens ter wereld in de film ‘All The Money in The World’. Sowieso is de Interceptor een ‘old school’ Gran Turismo, al dan niet hyper, die tussen 1966 en ’76 door Jensen Motors ‘met de hand' gebouwd werd, bij Kelvin Way (West-Bromwich, Engeland). De Italianen van Carrozzeria Touring waren verantwoordelijk voor het koetswerk, en vroege Interceptors kwamen daarom van Vignale, alvorens Jensen ook dat overnam (met kleine aanpassingen). Er bestond reeds een Jensen met dezelfde naam, maar die kwam dan van 1950 tot ’57 uit de Carters Green fabriek gereden. Het geweld van deze retro sportcoupé zit em in de combinatie van Britse kennis met Amerikaanse spierkracht, waarbij Chrysler diende als leverancier van de 8 cilinders. Voor de Mark III, vanaf 1971, ging men van een reeds pittige 6.3-liter (383 cubic inch) naar een allesverpletterende 7 punt 2 (440 cubic inch). De derde versie van deze Jensen kreeg ook onder meer een herziene grille, aangepaste lichten, bumpers en zetels. Standaard voorzien van GKN-velgen en airco, terwijl het jargon praat over een G-, H- of J-‘series’ afhankelijk van het productiejaar. Onze Mark III komt uit de collectie van een zakenman/ autoliefhebber en staat sinds een hele tijd beschermd in het magazijn, maar kan uit zijn winterslaap (mits batterijbooster & start-pilot) normaal gezien nog gewoon Starten & Rijden. Kom hem anders zelf maar eens bewonderen & inspecteren; tijdens een gereserveerd bezichtigingsmoment! Dus, dit kavel vertoont matige gebruikssporen, zeker gezien de leeftijd (maar tijdens een Bezichtiging kan je jouw belangrijk eigen oordeel vormen) en komt met 1 SET sleutels plus nog z'n vintage Handleiding én wat extra onderdelen. Een plaats op de bijhorende Bezichtiging ‘Kijkdag’ is verplicht te reserveren (want kavels kunnen soms intern verplaatst worden tussen locaties). En dat moet in eerste instantie via e-mail info@HaspengouwClassics.eu (per uitzondering kan een ander moment worden overeengekomen). De aflevering is standaard een ophaling, die gebeurt te HASSELT en verplicht op voorhand aan te vragen (ook via datzelfde e-mailadres, in eerste instantie). Denk eraan dat als het gaat om oldtimers, projectwagens of voertuigen die een tijd stilstaan, je goed voorbereid komt ophalen. Bij uitzondering kunnen wij transport voorstellen. Alle datums zijn onder voorbehoud. ; Model: Interceptor; Datum eerste toelating: 06-10-1975 02:00:00; Kentekenpapieren compleet?: ja; Chassisnummer: 1747(10); brandstofsoort: Benzine; kleur: Blauw, met Lichtbruin interieur.; Afgelezen tellerstand: 59631; Aantal deuren: 3; aantal cilinders: 8; Carrosserie: Coupé (retro-Hypercar); Transmissie: Automaat; Cilinderinhoud: 7206; Aantal zitplaatsen: 4; Aandrijving: FR (achterwiel); Boorddocumenten aanwezig?: ja; Startinformatie: Start & Rijdt.; Nationaliteit documenten: Belgisch; Stuurwiel: Links (LHD); Marge: ja;